Att kommentera anonymt

När det gäller bloggvärlden, så finns det något jag stör mig på otroligt mycket. Det är när folk kommenterar anonymt på bloggar. Det spelar ingen roll om det är på min eller någon annans, jag tycker bara inte om det helt enkelt. Oftast gäller det när folk kommer med nertryckande kommentarer, åsikter som är tvärtemot vad personen kan ha skrivit och en massa sådant. Så har det iallafall vart på min förra blogg jag hade, och även mina vänners.
 
Ser inte riktigt meningen med att kommentera anonymt. Visst, du kanske vill säga något elakt till någon och inte kommentera i dit namn, men jag tycker inte alls att man borde säga något som trycker ner en annan person eller liknande. Om du inte har något snällt att säga (Som man brukar uttrycka det) - Säg inget alls.
 
Du kanske inte heller håller med om vad den personen och den personen tycker och så vidare, och skriver det motsatta, och jag tycker absolut inte att man ska behöva kommentera anonymt bara för det. Jag tycker det är bra att man faktiskt vågar stå för vad man säger och vad man tycker, och när man då inte använder sitt namn, så känns det nästan som att man är lite osäker på sig själv, även rädd för hur personen ska reagera på kommentaren eller liknande. Det är inte så att de kommer bli arga på dig, snarare tror jag att de faktiskt kanske uppskattar att man faktiskt vågar kommentera vad man tycker om just det. Sådan är jag iallafall. :)
 
Så snälla ni, jag tycker inte att ni borde vara rädda för att kommentera en blogg eller vad det nu kan vara i era egna namn. Ingen alls borde vara det. Jag bits inte och jag tycker absolut att ni borde stå för vad ni tycker. Sverige är ett fritt land och man får uttrycka sig hur man vill, bara det inte är kränkande. ;)

Kommentarer
Postat av: Cookiecat - Rödhårig gamerbrud

Bra skrivet Potatis! ^^

Svar: Tack falukooorv :D
Anna J

2014-03-13 @ 07:24:47
URL: http://cookiecat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email (Bara jag som ser):

Din blogg (Om du har någon):

Din kommentar:

Trackback